lunes, 10 de junio de 2013

Reflexió final sobre l'assignatura

Valoració del bloc i valoració de les competències assolides i de com ha estat el meu aprenentatge durant l’assignatura

Aquesta és la meva primera experiència en el camp dels blocs, considero que necessito més formació pel que fa a les noves tecnologies, no som hàbil en aquest aspecte, el que em va provocar un cert pànic quan vaig haver d’obrir el  meu primer bloc, tot i això, a mesura que els dies han anat avançant i he anat fent les diferents entrades, cada cop he anat dominant més aquesta eina i canal de comunicació.

La finalitat d’aquest bloc ha estat reflexiva, un recurs per compartir amb companys i companyes les nostres experiències dins una aula, una eina que ens permet enriquir-nos mútuament. El bloc ens ha permès reflexionar, conèixer-nos millor a nosaltres mateixos, conèixer quines són les nostres creences, les creences dels professors/es, com aquestes guien la nostra practica a l’aula, identificar quines són bones pràctiques i quines no, plantejar-nos preguntes, formular-nos hipòtesis i en definitiva qüestionar-nos les estratègies d’intervenció educatives pròpies i la de les mestres.  
Sense el bloc les reflexions haguessin estat reflexions superficials; el bloc ens ha permès reflexionar profundament sobre una gran varietat de temes relacionats amb la nostra tasca com a practicants i poder conèixer les reflexions i vivències de la resta de companys/es.
Al fet de justificar a cada entrada les competències treballades, et permet ser conscient de quines són les teves habilitats i les teves mancances a l’hora de desenvolupar-les, i consegüentment et permet rectificar i anar marcant-te i exigint-te cada cop unes fites majors per tal d’assolir-les.
Les etiquetes em pareixen una eina clau i força eficaç que optimitzen el temps per poder valorar quines competències has treballat més i quines has treballat manco.

A més a més, gràcies a l’assignatura innovació i reflexió he pogut conèixer un nou canal de comunicació que em serà útil també en el meu futur professional, ja que aquest pot ser un recurs força funcional i interessant per convertir-se en un mitja de comunicació entre família i escola. En la societat actual, les noves tecnologies estan cada cop més presents i hem de voler disposar de varietat de canals de comunicació per poder arribar a la diversitat de llars i a les necessitats dels diferents destinataris, i aquest és un mitjà de comunicació que em pareix interessant i accessible a la majoria de famílies i ciutadans.

Pel que va a la valoració de les competències, esmentaré les que a principi de semestre vaig valorar-les i vaig adonar-me que eren competències que no les treballava en profunditat i per tant, no les tenia assolides.

La competència 1.3, accedeix i revisa altres blocs i experiències per tal d’ampliar la pròpia formació, puc dir que era una pràctica que no realitzava sovint, sols en els casos que necessitava extreure una informació concreta d’un determinat tema. El bloc m’ha incentivat a visitar els blocs dels meus companys/es, el que m’ha enriquit tant personalment, com a nivell acadèmic.

La competència 1.4, arriba a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com la pràctica, era una competència que no tenia assolida. Aquesta competència l’he anada desenvolupant a mesura que el període de pràctiques avançava, especialment gràcies a la meva tutora d’aula que m’anava verbalitzant amb quins fonaments teòrics es basava per actuar d’una determinada manera i no d’una altra.

Pel que fa a la competència 2.1, puc dir, que també gràcies a la meva tutora d’aula, m’he anat adonant de quins són els meus punts forts i els meus punts febles, el que m’ha ajudat a valorar i reconèixer els aspectes que se’m donen bé i millorar els que em manquen.

La competència 2.5, recull dubtes i dilemes, puc dir que és una competència que si he desenvolupat. Tot els dubtes, interrogants que m’anaven sorgint els preguntava a la meva tutora d’aula, i això m’ha ajudat en l’àmbit formatiu com a futura mestra.

Centrant-me en la competència 4.3, elabora hipòtesis de perquè passa un fet concret a partir d’un recull d’informació, considero que és un competència difícil d’assolir, però tot i així, a mesura que anava observant diferents situacions d’aula m’anava plantejat hipòtesis de perquè s’havia donat aquell determinat fer, o quina és la situació que havia generat amb una determinada actitud d’un infant, etc. Per tant, sí que puc dir que l’estic desenvolupant.

Clarament he desenvolupat la competència 5.1, he tingut l’oportunitat de diferenciar entre bones pràctiques i projectes de millora, gràcies a les exposicions realitzades a l’assignatura innovació i reflexió educativa. Aquestes m’han permès conèixer un ampli ventall de projectes de millora i de bones pràctiques educatives.

Per acabar, faré referència a la competència 5.3, aquesta competència sí que l’hem desenvolupada tot el grup de pràctiques, elaborant la part teòrica del projecte de millora, fent una recerca a diferents fonts bibliogràfiques.


Justificació de les competències

Per realitzar aquesta entrada he reflexionat sobre el que m’ha aportat el bloc com a eina de reflexió, quins beneficis n’he extret d’aquesta pràctica, i això afavoreix una bona actuació professional (1.2)


He identificat punts forts i punts febles en relació a les competències professionals. (2.1)

No hay comentarios:

Publicar un comentario