A partir de conèixer com és el dia a dia de les meves companyes en una
aula del primer cicle d’educació infantil, en les seves respectives escoletes,
i comparant les seves jornades amb el meu dia a dia, m’he adonat que hi ha més
similituds que no pas diferències.
La similitud més clara són la importància cabdal que donen a les
rutines, aquests moments de vida quotidiana permeten que el fillet/a
tingui uns marcs de referència clars i constants en relació amb quines són les
normes de conducta que cal seguir en cada situació i/o context. L’infant ha d’aprendre què és el que sí pot
fer i el que no pot fer en una situació i en una altra, quina és l’actitud que
ha de tenir en cada moment, això l’ajudarà a organitzar-se personalment i a ser
cada cop més autònom; d’aquí sorgeix el motiu de perquè totes les escoletes
coincideixen en donar rellevància a aquets moments de descans, d’alimentació,
de neteja...
Tot i això, també he trobat dos aspectes que manquen en el meu centre
i que en la resta d’escoletes es duen a terme i crec que seria interessant
incorporar; una d’elles és la rutina del bon dia. Aquesta rutina permet treballar el temps,
quin temps fa, quin temps sol fer més habitualment; quins comanys/es han vingut
a l’escoleta i quins no han vingut, per què no han vingut?, pot ser per què
estan malalts?, que ens passa quan estam malalts?; que farem avui?, permet
també treballar els símbols, passar llista mitjançant uns símbols que
identifiquin a cada infant, aquets símbols ens possibilitaran treballar la
identitat personal i la identitat de grup...
L’altre aspecte que no es treballa en la meva escoleta i que també
crec que podria ser emotiu, és l’infant protagonista, aquest és un altre mètode
que també contribueix a crear la identitat personal a les escoles. L’infant
protagonista permet que cada infant expliqui la seva biografia, recordant
experiències importants de la seva vida donant-les a conèixer als seus
companys/es. És una manera també que l’escoleta doni cabuda a l’infant amb
totes les seves experiències més personals, que la resta de fillets i filletes
coneguin a cada un dels seus amic i amigues més profundament, valorant la
diversitat d’experiències, de famílies...s’aconsegueix també establir vincles
afectius entre escola i família, tenint en compte que els pares participen,
preparen una activitat quan el seu fill/a és el protagonista...
Per tant, reflexionant sobre les similituds i diferències entres les
diferents jornades, a nivell general, aquestes serien les dues propostes que
plantejaria a la meva escoleta.
Justificació de les
competències
Considero que per realitzar aquesta entrada en el blog he
reflexionat sobre quins elements porten
a una bona actuació professional, he comparat jornades escolars de diferents
centres i he fet una valoració de quines actuacions, activitats, intervencions...considero
que són bones pràctiques i per tant introduiria a l’escoleta a la qual estic realitzant
les pràctiques. (1.2)
Per elaborar aquesta entrada ha estat essencial haver d’identificar
les bones pràctiques que es duen a terme a les diferents escoletes, comparar
les pràctiques que realitzen en els diferents centre i valorar quines crec que
són més adients i quines no, per seguidament poder justificar perquè
introduiria unes activitats, unes rutines, que en la meva escoleta no es duent
a terme i en altres centres sí. (4.2)
No hay comentarios:
Publicar un comentario