jueves, 11 de abril de 2013

Contrast de jornades


A partir de conèixer com és el dia a dia de les meves companyes en una aula del primer cicle d’educació infantil, en les seves respectives escoletes, i comparant les seves jornades amb el meu dia a dia, m’he adonat que hi ha més similituds que no pas diferències.

La similitud més clara són la importància cabdal que donen a les rutines, aquests moments de vida quotidiana permeten que el fillet/a tingui uns marcs de referència clars i constants en relació amb quines són les normes de conducta que cal seguir en cada situació i/o context.  L’infant ha d’aprendre què és el que sí pot fer i el que no pot fer en una situació i en una altra, quina és l’actitud que ha de tenir en cada moment, això l’ajudarà a organitzar-se personalment i a ser cada cop més autònom; d’aquí sorgeix el motiu de perquè totes les escoletes coincideixen en donar rellevància a aquets moments de descans, d’alimentació, de neteja...

Tot i això, també he trobat dos aspectes que manquen en el meu centre i que en la resta d’escoletes es duen a terme i crec que seria interessant incorporar; una d’elles és la rutina del bon dia.  Aquesta rutina permet treballar el temps, quin temps fa, quin temps sol fer més habitualment; quins comanys/es han vingut a l’escoleta i quins no han vingut, per què no han vingut?, pot ser per què estan malalts?, que ens passa quan estam malalts?; que farem avui?, permet també treballar els símbols, passar llista mitjançant uns símbols que identifiquin a cada infant, aquets símbols ens possibilitaran treballar la identitat personal i la identitat de grup...
L’altre aspecte que no es treballa en la meva escoleta i que també crec que podria ser emotiu, és l’infant protagonista, aquest és un altre mètode que també contribueix a crear la identitat personal a les escoles. L’infant protagonista permet que cada infant expliqui la seva biografia, recordant experiències importants de la seva vida donant-les a conèixer als seus companys/es. És una manera també que l’escoleta doni cabuda a l’infant amb totes les seves experiències més personals, que la resta de fillets i filletes coneguin a cada un dels seus amic i amigues més profundament, valorant la diversitat d’experiències, de famílies...s’aconsegueix també establir vincles afectius entre escola i família, tenint en compte que els pares participen, preparen una activitat quan el seu fill/a és el protagonista...

Per tant, reflexionant sobre les similituds i diferències entres les diferents jornades, a nivell general, aquestes serien les dues propostes que plantejaria a la meva escoleta.


Justificació de les competències


Considero que per realitzar aquesta entrada en el blog he reflexionat  sobre quins elements porten a una bona actuació professional, he comparat jornades escolars de diferents centres i he fet una valoració de quines actuacions, activitats, intervencions...considero que són bones pràctiques i per tant introduiria a l’escoleta a la qual estic realitzant les pràctiques. (1.2)

Per elaborar aquesta entrada ha estat essencial haver d’identificar les bones pràctiques que es duen a terme a les diferents escoletes, comparar les pràctiques que realitzen en els diferents centre i valorar quines crec que són més adients i quines no, per seguidament poder justificar perquè introduiria unes activitats, unes rutines, que en la meva escoleta no es duent a terme i en altres centres sí. (4.2)


No hay comentarios:

Publicar un comentario