jueves, 16 de mayo de 2013

Plans de millora de l'etapa 0-3



El projecte de millora es centra en optimitzar i facilitar el període d’adaptació dels infants que passen de l’escoleta a l’escola i treballar perquè hi hagi coherència educativa entre ambdós cicles.

Considero que aquest és un tema força significatiu i que se li ha de donar la importància que mereix.  El període d’adaptació requereix temps, temps perquè els infants es sentin segurs i tranquils en un context que és nou per a ells. Aquest és un període en el qual l’infant ha d’acceptar la pèrdua i el guany que suposa la separació dels seus pares fins acceptar completament la nova dinàmica escolar, és un procés de separació de la seva família i a l’hora un moment de construir un nou lligam afectiu amb altres adults, altres adults que s’hauran de compartir amb la resta de companys/es. Per l’infant suposa integrar-se en un nou context, nous espais, noves dinàmiques i nous horaris.  Des del meu punt de vista, la acollida tant dels infants com de les famílies és més càlida i més propera en les escoletes, a diferència de les escoles, i s’hauria de tenir en compte que per els pares/mares i infants, pot ser igual d’angoixant dur als seus filles i filles per primer cop a l’escoleta, com canviar d’escola i passar a un altre cicle. Suposa igualment separar-se dels seus fills/es, compartir l’afecta de l’infant amb les mestres, un canvi en la dinàmica familiar, horaris, rutines i això provoca sentiments de culpa, inseguretat, dubtes i pors, per tant la relació entre escola i família és clau perquè aquest període sigui el més òptim possible pels tres agents implicats: la família, l’infant i les mestres. Per aquest motiu l’escola ha de planificar una sèrie d’estratègies d’intervenció educatives per facilitar el procés d’adaptació.
En aquest projecte de millora veiem com es concreten una sèrie d’activitats per tal d’optimitzar el període d’adaptació, però tot i així considero que podrien esta més desenvolupades i especificades.  

És igual d’important que els espais de l’escoleta hagin estat impregnats per la presència de pares i mares, en el primer cicle, com en el segon cicle d’infantil, això donarà seguretat a l’infant i afavorirem un major benestar d’aquest.

Em pareix un bon projecte de millora per aquest motiu, si aconseguim que escola i família caminin juntes, optimitzarem el període d’adaptació i aconseguirem major coherència educativa.

Justificació de les competències

Per realitzar aquesta entrada he revisat altres experiències, en aquest cas projectes de millora, que m’han servit per ampliar la pròpia formació. (1.3)

No hay comentarios:

Publicar un comentario