El projecte de millora es centra en optimitzar i facilitar el període
d’adaptació dels infants que passen de l’escoleta a l’escola i treballar perquè
hi hagi coherència educativa entre ambdós cicles.
Considero que aquest és un tema força significatiu i que se li ha de
donar la importància que mereix. El període
d’adaptació requereix temps, temps perquè els infants es sentin segurs i
tranquils en un context que és nou per a ells. Aquest és un període en el qual
l’infant ha d’acceptar la pèrdua i el guany que suposa la separació dels seus
pares fins acceptar completament la nova dinàmica escolar, és un procés de
separació de la seva família i a l’hora un moment de construir un nou lligam
afectiu amb altres adults, altres adults que s’hauran de compartir amb la resta
de companys/es. Per l’infant suposa integrar-se en un nou context, nous espais,
noves dinàmiques i nous horaris. Des del meu punt de vista, la
acollida tant dels infants com de les famílies és més càlida i més propera en
les escoletes, a diferència de les escoles, i s’hauria de tenir en compte que
per els pares/mares i infants, pot ser igual d’angoixant dur als seus filles i
filles per primer cop a l’escoleta, com canviar d’escola i passar a un altre
cicle. Suposa igualment separar-se dels seus fills/es, compartir l’afecta de
l’infant amb les mestres, un canvi en la dinàmica familiar, horaris, rutines i
això provoca sentiments de culpa, inseguretat, dubtes i pors, per tant la
relació entre escola i família és clau perquè aquest període sigui el més òptim
possible pels tres agents implicats: la família, l’infant i les mestres. Per
aquest motiu l’escola ha de planificar una sèrie d’estratègies d’intervenció
educatives per facilitar el procés d’adaptació.
En aquest projecte de millora
veiem com es concreten una sèrie d’activitats per tal d’optimitzar el període
d’adaptació, però tot i així considero que podrien esta més desenvolupades i
especificades.
És igual d’important que els
espais de l’escoleta hagin estat impregnats per la presència de pares i mares, en
el primer cicle, com en el segon cicle d’infantil, això donarà seguretat a l’infant
i afavorirem un major benestar d’aquest.
Em pareix un bon projecte de
millora per aquest motiu, si aconseguim que escola i família caminin juntes,
optimitzarem el període d’adaptació i aconseguirem major coherència educativa.
Justificació de les competències
Per realitzar aquesta entrada he revisat altres experiències, en
aquest cas projectes de millora, que m’han servit per ampliar la pròpia
formació. (1.3)
No hay comentarios:
Publicar un comentario